Concurs de recrutare în vederea ocupării functiei publice vacante de CONSILIER, clasa I, grad profesional SUPERIOR din cadrul Compartimentului CADASTRU REGISTRU AGRICOL
Având în vedere prevederile art. VII alin (3), alin (4), alin (9), din OUG 121/2023, art. 388 alin (2), art. 464, art. 465, art. 466 alin(1), art. 467 alin (7) art. 468 din OUG. nr.57/20019 privind Codul Administrativ cu modificările și completările ulterioare, aplicarea corespunzatoare a anexei 10 la OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare,
Primăria Comunei Tărlungeni cu sediul în Sat Tărlungeni, com. Tărlungeni judeţul Braşov, str. Zizinului nr. 2, organizează concurs de recrutare în vederea ocupării functiei publice vacante de CONSILIER, clasa I, grad profesional SUPERIOR din cadrul Compartimentului CADASTRU REGISTRU AGRICOL
- a) Condiţii generale de participare: candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de art.465 alin.(1) din OUG 57/2019 privind codul administrativ cu completările ulterioare, respectiv:
- a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
- b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
- c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
- d) are capacitate deplină de exerciţiu;
- e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
- f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
- g) îndeplineşte condiţiile specifice, conform fişei postului, pentru ocuparea funcţiei publice;
- h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
- i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
- j) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
- k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
- b) Condiţii specifice :
– studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă:
Domeniul de studiu Științe inginerești (Domeniu fundamental):
* Agronomie (domeniul de licență)
* Silvicultură (domeniul de licență)
* Inginerie forestieră (domeniul de licență)
* Inginerie și management în agricultură și dezvoltare rurală (domeniul de licență)
– vechime minimă în specialitatea studiilor 7 ani
Perioada de depunere a dosarelor 25. 04.2024 – 14.05.2024
– selecţia dosarelor: în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor
– perioada de depunere contestație la selectie: în termen de cel mult 24 de ore de la data afișării rezultatului selecției dosarelor;
-perioada soluționare contestațiii la selecție: in termen de maximul 24 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor
Proba scrisă se va susţine în data de 27.05.2024 ora 10.00 la sediul Primăriei Comunei Tărlungeni, str. Zizinului nr. 2, sat Tărlungeni, Comuna Tărlungeni, jud. Brașov
– interviul se va susţine ulterior
Durata timpului de muncă este normal, respectiv 8 ore/ 40 ore pe saptămână
Candidaţii vor depune dosarele de înscriere cu documentele obligatorii prevăzute la art. 38 din pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea cărierei funcţionarilor publici, în termen de 20 de zile de la data publicării anunţului, respectiv în perioada 25.04.2024-14.05.2024 inclusiv.
Conţinutul dosarului de concurs și modalitatea de înscriere la concurs
Dosarul de concurs conţine, în mod obligatoriu:
- a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din OUG nr. 121/2023;
- b) copia cărţii de identitate;
- c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
- d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;
- e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
- f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
*g) cazierul judiciar;
- h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
- i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i- a încetat contractual individual de muncă pentru motive disciplinare.
*Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.
Modalitatea de înscriere la concurs
Potrivit dispozițiilor art. VII alin. (17) din OUG nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune
personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e- mail rusalarizare.tarlungeni@yahoo.com Dosarelor de concurs transmise de candidaţi la adresa de e- mail indicată în anunţul de concurs după terminarea programului de lucru al instituţiei publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.
NOTA!!! Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.
Relații suplimentare se poate obţine de la avizierul instituţiei şi de pe site-ul Primăriei Comunei Tărlungeni, si la secretariatul comisiei de concurs din cadrul Compartimentului Resurse Umane-Salarizare,
telefon :0760238385, 0268365714, fax 0268-365072
email: rusalarizare.tarlungeni@yahoo.com ,secretariatul comisiei de concurs fiind asigurat de catre d.na insp. Katalin CSIKI.
Atribuţii prevăzute în fişa postului :
- Realizarea și verificarea lucrărilor de specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei și cartografiei – întocmirea documentațiilor cadastrale și trasarea în teren a punctelor de contur ale imobilelor proprietatea comunei
- Rezolva problemele legate de modul de aplicare a Legii nr. 18/1991, a Legii nr. 169/1997, a Legii nr. 1/2000 si a Legii nr. 24/2005;
- Verifica potrivit competentei inregistrarea si evidenta contractelor de arendare conform Legii nr. 16/1994 cu modificarile si completarile ulterioare, a corespondentei legate de contractele de arendare in vigoare si a situatiilor de contracte de arendare in vigoare, situatii transmise la Administratia Finantelor;
- Urmareste aplicarea prevederilor hotararilor Consiliului Local legate de activitatea Compartimentului Cadastru, Registrul Agricol;
- Participa la punerea in posesie a terenurilor restituite fostilor proprietari sau a altor persoane indreptatite potrivit legislatiei in vigoare;
- Colaboreaza cu celelalte compartimente din cadrul Primariei in vederea aplicarii prevederilor Legilor Fondului Funciar, a Legii nr.18/1991, republicata, a Legii nr.167/1997, a Legii nr.1/2000, a Legii nr.247/2005;
- Asigura inregistrarea in Registrul special de evidenta a titlurilor de proprietate eliberate in baza Legi nr.18/1991, republicata, a Legii nr.169/1997, a Legii nr. 1/2000, a Legii nr.247/2005;
- Colaboreaza cu Serviciile publice descentralizate pentru agricultura, cu Centrul de Consultanta Agricola, cu circumscriptii sanitar – veterinare, etc.;
- Verifica documentele de evidenta funciara pentru stabilirea impozitului pe terenul agricol in baza prevederilor legale aflate in vigoare privind impozitul pe terenul agricol si le transmite Compartimentului Taxe si impozite Locale in vederea stabilirii impozitului;
- Intocmeste adeverintele privind situarea terenurilor din extravilan in vederea stabilirii impozitului;
- Asigura si verifica evidenta titlurilor de proprietate eliberate in baza legilor fondului funciar;
- Asigura sprijin de specialitate producatorilor agricol si tine evidenta terenurilor agricole din intravilanul municipiului;
- .Asigura furnizarea la cerere de date statistice solicitate de Directia Judeteana de Statistica, Directia Generala a Finantelor Publice;
- Asigura impreuna cu organele sanitar – veterinare masurile necesare de prevenire a epidemiilor la animale si combaterea bolilor aparute in conditiile legislatiei in vigoare;
- Controleaza impreuna cu organele de specialitate regimul de folosire a pesticidelor si a altor substante chimice;
- Face propuneri Comisiei Locale de Aplicare a Legilor F. F. cu privire la soluţionarea cererilor adresate de cetăţeni în acest sens;
- Participă la şedinţele Comisiei Locale de Fond Funciar;
- Efectueaza inregistrarea in Registrul Agricol a terenurilor vandute, cumparate, donate si schimburile de teren dovedite prin acte incheiate in forma autentica;
- Efectueaza inregistrarea in Registrele Agricole a societatilor comerciale cu capital privat si a celor cu capital mixt care detin terenuri agricole in exploatare;
- Efectueaza si verifica inregistrarea in Registrele Agricole a persoanelor juridice si fizice care cultiva teren agricol;
- Elaboreaza adrese, adeverintele privind transmiterea de informatii referitor la terenurile aflate in intravilanul si extravilanul localitatii;
- Întocmeste si verifica documentele pentru sedintele Comisiei locale de aplicare a legilor fondului funciar;
- Elaboreaza potrivit competentei documentele si proiectele de hotarari ce urmeaza sa fie inaintate Consiliului Local;
- .Completeaza Registrului de evident a certificatelor de producator si emite certificate
- Elaboreaza documentatia necesara in vederea incheierii contractelor de inchiriere a suprafetelor de teren pasune aflate in proprietatea privata a comunei
- Întocmeşte procesele-verbale de predare-primire a terenurilor concesionate/închiriate, aflate în proprietatea publică/privată a comunei
- Întocmește rapoartele de specialitate pentru documentaţiile cadastrale
Bibliografie și tematică
- Constituția României ,republicata
- Ordonanta Guvernului nr.137/2000, privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare, cu modificarile si completarile ulterioare
- Legea nr.202/2002, privind egalitatea de sanse si de tratament intre femei si barbati, cu modificarile si completarile ulterioare
- Partea I, titlul I si titlul II ale părții a II a, titlul I al părții a IV-a, titlul I si II ale partii a VI din Ordonanţă de Urgenţă nr. 57 din 3 iulie 2019 privind Codul administrativ cu modificarile si completarile ulterioare
- Legea nr.18/1991 a fondului funciar, republicata cu modificarile si completarile ulterioare
- Legea nr.7/1996 a cadastrului si publicitatii imobiliare, republicata cu modificarile si completarile ulterioare.
- G. nr. 890/2005 pentru aprobarea Regulamentului privind procedura de constituire, atributiile si functionarea comisiilor pentru stabilirea dreptului de proprietate private asupra terenurilor, a modelului si modului de atribuire a titlurilor de proprietate, precum si punerea in posesie a proprietarilor cu modificarile si completarile ulterioare
- U.G. nr. 34/2013 privind organizarea,administrarea si exploatarea pajistelor permanente si pentru modificarea si completare Legii fondului funciar nr.18/1991, cu modificarile si completarile ulterioare
- HG nr. 1064/2013 privind aprobarea normelor de aplicare a OUG nr.34/2013, cu modificarile si completarile ulterioare
- Ordonanţa nr. 28 /2008 privind registrul agricol, cu modificarile si completarile ulterioare
Persoane de contact:
Katalin CSIKI, inspector, 0760.238.358, 0268365713, 0268365072, rusalarizare.tarlungeni@yahoo.com
21.05.2024
27.05.2024