Concurs de recrutare în vederea ocupării functiei publice temporar vacante Consilier, clasa I, grad profesional principal din cadrul Compartimentului Taxe si Impozite Locale – Serviciul Buget, Contabilitate, Taxe si Impozite Locale, Resurse Umane-Salarizare
Având în vedere prevederile art. VII alin (3), alin (4), alin (9), din OUG 121/2023, art. 388 alin (2), art. 464, art. 465, art. 466 alin(1), art. 467 alin (7) art. 468 din OUG. nr.57/20019 privind Codul Administrativ cu modificările și completările ulterioare, aplicarea corespunzatoare a anexei 10 la OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare,
Primăria Comunei Tărlungeni cu sediul în Sat Tărlungeni, com. Tărlungeni judeţul Braşov, str. Zizinului nr. 2, organizează concurs de recrutare în vederea ocupării functiei publice temporar vacante de Consilier, clasa I, grad profesional principal din cadrul Compartimentului Taxe si Impozite Locale – Serviciul Buget, Contabilitate, Taxe si Impozite Locale, Resurse Umane-Salarizare
1. Condiţii generale de participare:
a) candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de art.465 alin.(1) din OUG 57/2019 privind codul administrativ cu completările ulterioare, respectiv:
b) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
c) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
d) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
e) are capacitate deplină de exerciţiu;
f) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
g) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
h) îndeplineşte condiţiile specifice, conform fişei postului, pentru ocuparea funcţiei publice;
i) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
j) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
k) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
l) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
2. Condiţii specifice :
– studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă
– vechime în specialitatea studiilor – 5 ani
Perioada de depunere a dosarelor 05.04.2024 – 12.04.2024
– selecţia dosarelor: în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor
– perioada de depunere contestație la selectie: în termen de cel mult 24 de ore de la data afișării rezultatului selecției dosarelor;
-perioada soluționare contestațiii la selecție: in termen de maximul 24 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor
Proba scrisă se va susţine în data de 08.05.2024 ora 10.00 la sediul Primăriei Comunei Tărlungeni, str. Zizinului nr. 2, sat Tărlungeni, Comuna Tărlungeni, jud. Brașov
– interviul se va susţine ulterior
Durata timpului de muncă este normal, respectiv 8 ore/ 40 ore pe saptămână
Candidaţii vor depune dosarele de înscriere cu documentele obligatorii prevăzute la art. 38 din pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea cărierei funcţionarilor publici, în perioada 05.04.2024 – 12.04.2024 inclusiv.
Conţinutul dosarului de concurs și modalitatea de înscriere la concurs
Dosarul de concurs conţine, în mod obligatoriu:
- formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din OUG nr. 121/2023;
- copia cărţii de identitate;
- copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
- copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;
- copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
- copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
- cazierul judiciar;
- declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
- declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i- a încetat contractual individual de muncă pentru motive disciplinare.
*Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.
Modalitatea de înscriere la concurs
Potrivit dispozițiilor art. VII alin. (17) din OUG nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune
personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e- mail primaria.tarlungeni@yahoo.com Dosarelor de concurs transmise de candidaţi la adresa de e- mail indicată în anunţul de concurs după terminarea programului de lucru al instituţiei publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.
NOTA!!! Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.
Relații suplimentare se poate obţine de la avizierul instituţiei şi de pe site-ul Primăriei Comunei Tărlungeni, si la secretariatul comisiei de concurs din cadrul Compartimentului Resurse Umane-Salarizare,
telefon :0760238385, 0268365714, fax 0268-365072
email: primaria.tarlungeni@yahoo.com; rusalarizare.tarlungeni@yahoo.com
secretariatul comisiei de concurs fiind asigurat de catre d.na Katalin CSIKI.
Atribuţii prevăzute în fişa postului :
- Se preocupă de cunoasterea temeinica si operativa a prevederilor actelor normative, referitoare la specificul activitatii ce se desfășoară în cadrul instituției ;
- Analizează după fiecare temmen de plată, pe baza evidentei analitice, lista debitorilor persoane fizice si juridice care înregistreaza restanțe la plata impozitelor și taxelor locale ;
- Organizeaz arhivarea si pastrarea dosarelor fiscal si a celorlalte documente referitoare la depunerea si încasarea debitelor ;
- Identificarea persoanelor care posedă bunuri impozabile nedeclarate;
- Colaborează cu inspectorul impozite si taxe si contabilul din primărie pentru aducerea la îndeplinire a sarcinilor de serviciu ;
- întocmeste anual matricole pentru cladiri, ternuri, mijloace auto, etc ;
- Respectă prevederile legale privind evidenta veniturilor din închirieri și concesiuni;
- Organizeaz si desfășoara activitatea de executare silita a persoanelor fizice si juridice si cea de stingere prin alte modalitati a creantelor bugetare ;
- Evidențiaza si urmăreste debitele restante primite spre urmarire ;
- Asigura activitatea de urmărire (întocmire dosar+ predare juridic), încasare la timp a impozitelor si taxelor locale, întocmind înștiintări de plata pentru toate debitele restante ale persoanelor fizice si propune măsuri de recuperare a acestora ;
- Întocmește popriri conform dosarelor de urmărire ;
- Gestionează documentele referitoare la executarea silita a fiecărui contribuabil, grupate în dosarele de executate ;
- Ține evidența și răspunde pentru debitarea persoanelor sancționate de către primărie sau de către alte instituții abilitate în acest sens și răspunde de încasarea acestor debite prin executare silită sau prin alte modalități de stingere a acestor obligații ;
- Întocmește la cererea solicitanților, locuitori ai Comunei Tărlungeni, certificate de nerumărire fiscală, adeverințe de venit și orice fel de adeverințe prin care se solicită situația contribuabililor cu privire la impozite și taxe locale si raspunde totodata de corectitudinea lor ;
- Are obligatia de a da contribuabiilor lamuriri necesare privind debitele ce le au de plată, termenele de plată a impozitelor si taxele locale, precum si a celorlalte debite pe care acestia le au ;
- Operează si tine evidenta proceselor verbale de amenda in calculator ;
- Asigura arhivarea documentelor pe care le instrumenteaza;
- Primeste si asigura rezolvarea corespondentei in termenul legal
Bibliografie și tematică
- Constituția României ,republicata
- Ordonanta Guvernului nr.137/2000, privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare, cu modificarile si completarile ulterioare
- Legea nr.202/2002, privind egalitatea de sanse si de tratament intre femei si barbati, cu modificarile si completarile ulterioare
- Partea I, titlul I si titlul II ale părții a II a, titlul I al părții a IV-a, titlul I si II ale partii a VI din Ordonanţă de Urgenţă nr. 57 din 3 iulie 2019 privind Codul administrativ cu modificarile si completarile ulterioare
- Legea nr. 273/2006 privind Finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare
- Titlul IX “Impozite si Taxe Locale” din Legea nr. 227/2015 – privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare
- Hotararea nr. 1/2016 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Legii nr.227/2015, cu modificările și compltările ulterioare.
- Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare
Persoana de contact:
Katalin CSIKI,
tel 0760.238.358 0268365713, 0268365072,
primaria.tarlungeni@yahoo.com; rusalarizare.tarlungeni@yahoo.com
Afisat la sediul Autorității Contractante in data de 05.04.2024 ora 9.00
Actualizare 16.04.2024
Actualizare 08.05.2024
Actualizare 09.05.2024
10.05.2024